TANER ÖZÇELLİK HATAY/BELEN KICI ORTAOKULU

 


                                                                                 

TANER ÖZÇELLİK

HATAY BELEN KICI ORTAOKULU

DAHA GÜÇLÜ DOĞA SEVGİSİ

PROJE ÇALIŞMALARI

KICI SECONDARY SCHOOL

STRONGER NATURE LOVE

PROJECT STUDIES




Projeye kayıt belgem (My project registration document)


Projemiz Hakkında

Projemizin Adı: Güçlenen Doğa Sevgisi
Öğrenci Yaş Aralığı: 12-15
Proje Dili: İngilizce
Proje Süresi: 2 ay

About Our Project 🌸

Our Project Name: ''Stronger Nature Love''
Student age range: 12-15
Project language: English
Project Duration: 2 months

Proje Ortağı Ülkeler💫

*TÜRKİYE              *İTALYA
*YUNANİSTAN      *İSPANYA
*LİTVANYA           *POLONYA
*FRANSA     *ÇEK CUMHURİYETİ

Project Partner Countries💫

*TURKEY *ITALY *GREECE *SPAIN *LITHANIA *POLAND *FRANCE *CZECH REPUBLIC

Projemizin Hedefleri

1- Doğa ve doğa sorunları hakkında farkındalık yaratmak
2- Doğanın işleyişi hakkında temel bilgi ve anlayış geliştirmek
3- Doğaya karşı olumlu davranışlar geliştirmelerini sağlamak
4- Doğa ile ilgili sorunları belirleme, araştırma ve çözme becerilerini kazanmalarını sağlamak.
5. Çevre sorunlarına duyarlı olmak

Our Project Goals

1- To raise awareness about nature and nature problems
2- To develop basic knowledge and understanding of the workings of nature
3- To enable them to develop positive behaviors towards nature
4- To enable them to acquire the skills of identifying, researching and solving problems related to nature.
5. To be sensitive to environmental problems

Projemizin kısa İçeriği

Bu proje ile çevre bilincini artıracak ve farkındalık yaratacağız. Bu projede öğrencilerimiz doğayı daha iyi tanıyarak doğa ve çevre bilinci kazanacaklardır.

Brief Content of Our Project

With this project, we will increase environmental awareness and create awareness. In this project, our students will gain awareness of nature and environment by getting to know nature better.


Projemizin Çalışma Süreci(Bölüm 1)

NİSAN
1. Kendini ve okulunu tanıtacak
2. Ebeveyn izni belgeleri hazırlanacak
3. Öğretmen logosu ve afişi hazırlanacaktır.
4. Öğrenci logosu ve afişi hazırlanacaktır.
5. Doğa ile ilgili çalışmalar yapılacaktır.
6. Doğa temalı belgesel, film vb. izlenilecektir.
7. Ortak çalışma yapılacak
8. Ortak ürün hazırlanacak

Working Process of Our Project (Episode 1)

APRIL
1. He will introduce himself and his school
2. Parental leave documents will be prepared
3. Teacher logo and poster will be prepared.
4. Student logo and poster will be prepared.
5. Studies on nature will be carried out
6. Nature-themed documentary, film, etc. will be followed.
7. Joint work will be done
8. A joint product will be prepared

Projemizin Çalışma Süreci(Bölüm 2)

MAYIS
1. İklim değişikliğine neden olan faktörleri gösteren tasarımlar hazırlanacak
2. Ortak çalışma yapılacak
3. Karma takım çalışması yapılacaktır.
4.Proje çıktı ürünleri
5. Proje nihai ürünü hazırlanacak

Working Process of Our Project (Episode 2)

MAY
1. Designs showing the factors causing climate change will be prepared
2. Collaborative work will be done
3. Mixed team work will be done.
4.Project output products
5. Project final product will be prepared


Projedeki öğrencilerimizin veli izin belgeleri (Parent permission documents of our students in the project)



Kendimi Tanıtıyorum (I am introducing myself)

Merhaba ben Taner ÖZÇELLİK. 2015’te Türkçe öğretmeni olarak atandım. 2021’de yüksek lisansımı tamamlayarak mezun oldum. Şu an Kıcı Ortaokulunda müdür yardımcısıyım. Projelere dâhil olarak derslerimizi daha etkin ve verimli işlemek, öğrencilerimize faydalı olabilmek amacındayım. Ortaklarımızla ekip olmak, iş birliği yapmak ve bu süreçte farklı ülkelerdeki öğretmen ve öğrencilerle de iletişim halinde olup farklı kültürleri tanımak hem benim hem de öğrencilerim açısından çok iyi olacaktır. Sorumluluk almanın, karşılık beklemeden çalışmanın; çalışıp güzel ve kaliteli ürünleri ortaya koymanın ve paylaşmanın bizi ileriye götüreceğine inanıyorum.

Hello, I am Taner ÖZÇELLİK. I was appointed as a Turkish teacher in 2015. I completed my master's degree in 2021 and graduated. I am currently the vice principal at Kıcı Secondary School. By being involved in projects, I aim to teach our lessons more effectively and efficiently and to be beneficial to our students. It will be very good for me and my students to team up with our partners, cooperate and get to know different cultures by communicating with teachers and students from different countries in this process. Taking responsibility, working without expecting anything in return; I believe that producing and sharing beautiful and high quality products will take us forward.


Öğretmenlerle ilk tanışmamızı gerçekleştirdik. Birlikte yapacağımız etkinlikler hakkında konuştuk ve görev dağılımı yaptık.  Güzel ve eğlenceli bir tanışma oldu. :)

We had our first meeting with the teachers. We talked about the activities we would do together and distributed the tasks. It was a nice and fun meeting. :)



Öğrencilerimle projede birlikteyiz işte benim öğrencilerim :)

We are together in the project with my students HERE ARE MY STUDENTS :)



Bulunduğum şehir Hatay'ı tanıyalım
Let's get to know my city HATAY


Dinlerin, dillerin, medeniyetlerin ve farklılıkların birlikte barış içinde yaşadığı HATAY'ın tanıtımı. Kaynakça: Bilal Han ÇAĞATAY https://www.youtube.com/channel/UCVPdq4_kQCaeG0RdQKDc9gQ
Introducing HATAY, where religions, languages, civilizations and differences live together in peace.
References: Bilal Han ÇAĞATAY https://www.youtube.com/channel/UCVPdq4_kQCaeG0RdQKDc9gQ


Okulumuzun Web Sitesi (Our School Website) https://kiciortaokulu.meb.k12.tr/tema/index.php

Okulumuzun web sitesinde yayınlanan projemizden haberler (News from our project published on our school's website) https://kiciortaokulu.meb.k12.tr/icerikler/daha-guclu-doga-sevgisi-projesi_12773271.html

DAHA GÜÇLÜ DOĞA SEVGİSİ PORJESİ ÖĞRETMEN AFİŞİM :)

STRONGER NATURE LOVE PROJECT TEACHER POSTER-Taner ÖZÇELLİK



DAHA GÜÇLÜ DOĞA SEVGİSİ PORJESİ ÖĞRETMEN LOGOM

STRONG NATURE LOVE PROJECT TEACHER LOGO-TANER ÖZÇELLİK

ÖĞRENCİLERİMİN LOGOLARI 
STUDENT NATURE LOVE PROJECT STUDENT LOGOS

ESAD

NİDA

MAHMUT

MEHMETALİ

YASEMİN

MUHAMMETEMİN

ENES

SUDE

EZGİ



ÖĞRENCLERİMİN PROJE AFİŞLERİ
STUDENT NATURE LOVE PROJECT STUDENT POSTERS


MAHMUT

ENES

SUDE

EZGİ

MEHMETALİ

YASEMİN

ESAD

NİDA


“Daha Güçlü Doğa Sevgisi” Öğretmen Okuryazarlık Testi ve Ön Analiz Hazır

“Stronger Love of Nature” Teacher Literacy Test and Preliminary Analysis   

CLICK FOR THE TEST

Click for Preliminary Analysis


“Daha Güçlü Doğa Sevgisi” Öğrenci Okuryazarlık Testi ve Ön Analiz Hazırlandı
“Stronger Love of Nature” Student Literacy Test and Preliminary Analysis

CLICK HERE FOR THE STUDENT TEST

Click for Student Test Preliminary Analysis


Projemiz hakkında farkındalık yaratmak için okulumuzda bir pano hazırlığına başladık
We started the preparation of a board in our school to raise awareness about our project.




 ÖĞRETMEN İKİNCİ WEBİNARINI GERÇEKLEŞTİRDİK ÇOK EĞLENCELİ VE GÜZELDİ EKSİKLİKLERİMİZİ TAMAMLAMAYA YÖNELİK İYİ BİR GÖRÜŞME OLDU :)

WE HELD TEACHER'S SECOND WEBINAR, IT WAS VERY FUN AND BEAUTIFUL, IT WAS A GOOD INTERVIEW TO COMPLETE OUR DEFICIENCIES :)





BUGÜN ÖĞRENCİLERİMLE DAHA GÜÇLÜ BİR DOĞA SEVGİSİ İÇERİSİNDEYİZ :)

today we have a stronger love of nature with my students :)

Projemizin panosunu hazırladık hem eğlendik hem de bilgilendik :) 

We prepared the board of our project, we had fun and got informed. :)


PROJEMİZİN PANOSUNU HAZIRLADIK VE OKULUMUZ WEB SİTESİNDE PAYLAŞTIK :)
WE PREPARED THE BOARD OF OUR PROJECT AND SHARE IT ON OUR SCHOOL WEBSITE :)


Öğrencilerimle birlikte kompost yaptık. Hem eğlendik hem de bilgilendik :)

We made compost with my students. We were both entertained and informed. :)







BUGÜN PROJEMİZ ADINA DOĞA İÇİN YÜRÜYÜŞ YAPTIK, DOĞAMIZI İNCELEDİK VE GÖZLEM YAPTIK. DOĞAMIZI ÇOK SEVİYORUZ ❤️ ❤️


TODAY, WE WALKED FOR NATURE ON BEHALF OF OUR PROJECT, WE EXAMINED AND OBSERVED OUR NATURE. WE LOVE OUR NATURE ❤️ ❤️





 

Bugün öğrencilerimle Daha Güçlü Doğa Sevgisi Projesi Kapsamında doğa yürüyüşü yaptık. Ayrıca projemizin şarkısını da seslendirdik :)

Today, we took a nature walk with my students as part of the Stronger Love of Nature Project. We also sang the song of our project :)



Öğrencilerim projedeki ortak öğrenci arkadaşlarıyla tanıştılar :)

My students met with our project partner students.




Daha Güçlü Doğa Sevgisi Projemiz Kapsamında Öğrencilerimle Bilinçli İnternet Kullanımı Panosu Oluşturduk 

Within the Scope of Our Stronger Love for Nature Project, We Created a Conscious Internet Usage Dashboard with My Students






Öğrencilerimle Güçlenen Doğa Sevgisi Projemiz kapsamında bahçemize çiçekler diktik. Karanfil, eflatun, kalanşo, lavanta, zambak gibi çiçeklerle bahçemiz daha bir güzel oldu :)

We planted flowers in our garden within the scope of our Love for Nature Project Empowered by My Students. Our garden has become more beautiful with flowers such as carnation, lilac, Kalanchoe and lavender.













Öğrencilerim bugün iklim değişikliğine neden olan faktörleri sunum üzerinden alt sınıf arkadaşlarına hazırlıklı konuşmalar yaparak aktardılar :) İklim değişikliğine neden olan faktörler bu faktörlerin sonuçları ve çözüm önerilerini konuştular.

 

My students talked about the factors that cause climate change today by making prepared speeches to their lower classmates through the presentation :) The factors causing climate change, the results of these factors and solution suggestions.








Projemizi alanım olan Türkçe dersine entegrasyonunu dört temel dil becerisi okuma, konuşma, dinleme ve yazma üzerinden gerçekleştirdim.

Kendi alanım dışında da öğrencilerim Fen Bilimleri dersiyle ilişkilendirerek “F.7.4.5.1. Evsel atıklarda geri dönüştürülebilen ve dönüştürülemeyen maddeleri ayırt eder.” Kazanımı üzerinden kompost hazırladık ve interdisipliner yaklaşım ile doğamız için bir etkinlikte bulunmuş olduk. Bu süreçte okulumuz fen bilimleri öğretmenimizden de destek aldık. Bunu hazırladığım word belgesine daha detaylı bir şekilde yazıp hazırladım. 


I realized the integration of our project into my field, the Turkish course, through four basic language skills of reading, speaking, listening and writing. I wrote this in more detail in the word document I prepared and prepared it. 

Apart from my field, my students associated it with the Science course and said “F.7.4.5.1. Distinguish between recyclable and non-recyclable materials in household waste. We have prepared compost based on its earnings and we have done an activity for our nature with an interdisciplinary approach. In this process, we also received support from our school science teacher.

 




GÜÇLENEN DOĞA SEVGİSİ ETWİNNİNG PROJESİ

 

MÜFREDATA ENTEGRASYON

Alanım olan Türkçe dersine entegrasyonu başta yazma becerisi üzerinden öğrencilerimle proje kapsamında doğa yürüyüşü yapıp doğamızı inceleyip gözlemleyip betimleyici bir anlatımla yazmalarını isteyerek “yazma stratejilerini uygular” kazanımı ile gerçekleştirdim.  Buna bağlamda T6.3.1.1. Belirlediği konu etrafında bir taslak oluşturur. T6.3.1.2. Oluşturduğu taslakta giriş, gelişme ve sonuç bölümlerine yer verir. T6.3.1.3. Paragraflar arasında uygun geçiş ifadeleri kullanır. T6.3.1.4. Herhangi bir olayı veya etkinliği oluş sırası içinde yazar. T6.3.1.5. Anlatımı zenginleştirmek için anlatım yöntemlerinden yararlanır. T6.3.1.6. Ana fikri ve konuyu bir bütünlük içinde sunmak için metnin bölümlerini birbiriyle ilişkilendirir. T6.3.1.7. Metne uygun bir başlık belirler gibi kazanımları da edinmelerini sağladım. Ayrıca yine öğrencilerimle projemiz kapsamında şiir ve mektuplar yazarak T7.3.6. Düş gücünü kullanarak şiir veya fantastik metin yazar T7.3.10. Metin yazımında özgünlük, yalınlık, duruluk, açıklık ve akıcılık özelliklerini kullanır T7.3.3. Duygu ve düşüncelerini ifade ederken uygun bağlama ögelerini kullanır kazanımları da verilmiş olup proje kapsamında sunumlar hazırlatarak T7.3.2. Herhangi bir işin yapılması, işlemin gerçekleştirilmesi vb. konularda işlem basamaklarını sırası ile yazar T7.3.4. Bilgilendirici metinler yazar. T7.3.4.1. Konu başlığını ve ana fikri belirler. T7.3.4.2. Belirlediği konu ve amaç etrafında bir taslak metin oluşturur. T7.3.4.3. Hazırladığı taslakta giriş, gelişme ve sonuç bölümlerine yer verir. T7.3.4.4. Metnin ilk paragrafında amacını açıkça ifade eder. T7.3.4.5. Yazılı kaynaklar veya çoklu medya kaynaklarından görüşlerini destekleyecek gerekçeler ve kanıtlar toplar, bunları doğrudan alıntı veya atıf yaparak kullanır. T7.3.4.6. Görüşlerini destekleyen gerekçe/kanıtlar yanında, karşıt gerekçe/kanıtları da belirler ve bunlara atıfta bulunur. T7.3.4.7. Gerekçeleri ve kanıtları/olguları mantıksal bir sıra içinde sunar. T7.3.4.8. Düşünceyi geliştirme yollarını kullanır. T7.3.4.9.Paragraflar veya metnin bölümleri arasında ana fikri, görüş veya tezi destekleyecek şekilde bağlantı kurarak metnin kendi içinde tutarlılığını sağlar. T6.3.4.5. Yazılı kaynaklar veya çoklu medya kaynaklarından görüşlerini destekleyecek gerekçeler ve kanıtlar toplar, bunları görüşünü desteklemek için kullanır. T6.3.4.6. Gerekçeleri ve kanıtları/olguları mantıksal bir sıra içinde sunar gibi kazanımları edinmelerini sağladım. Ayrıca konuşma becerisinin gelişmesini T5.1.2. Hazırlıklı konuşma/sunu yapar kazanımı ile gerçekleştirdim. Bu bakımdan Güçlenen Doğa Sevgisi eTwinning  projesi kapsamında öğrencilerimin küresel ısınmanın etkileri, nedenleri ve sonuçları konusunda sunum ile alt sınıftaki arkadaşlarına hazırlıklı konuşma yapmaları için görevlendirdim. Topluluk önünde yapacakları konuşmalar için hazırlık yapması; gerekli metinleri okuyarak veya çalışarak gelmesi, konuşmasını edindiği bilgiler üzerine kurgulaması, konu ile ilgili kanıtlara atıflar yapması, prova yapması ve sunmasını sağladım. Böylece ayrıca T5.1.1.1. Göz teması kurarak işitilebilir bir ses tonuyla konuşur. T5.1.1.2. Konuşmasında uygun hitap ifadeleri ve nezaket sözcükleri kullanır. T5.1.1.3. Tonlama ve vurgulara dikkat ederek akıcı ve anlaşılır bir dille konuşur gibi kazanımları da edinmelerini sağladım.

Türkçemizin diğer dil becerilerinden okuma beceri kazanımları T7.2.20. Bağımsız olarak farklı türde metinleri okur ve anlar. T7.2.21. Yazım ve noktalama işaretlerine dikkat ederek, uygun hızda sesli veya sessiz okur. T7.2.22. Metni türüne göre dramatize ederek okur. T7.2.23. Dilin ses, şekil ve söz dizimi kurallarına uyarak okur T7.2.14. Bilgilendirici metinde sunulan gerekçeleri ve kanıtları değerlendirir. T7.2.15. Şiirin şekil özelliklerini bilir gibi kazanımları ve dinleme becerileri kazanımlarından 7.1.6. Dinlediklerindeki/izlediklerindeki ana fikri ve ana fikri destekleyen düşünceleri belirler. T7.1.7. Konuşmacının tezlerinden ve görüşlerinden hangilerinin gerekçeler ve kanıtlarla desteklendiğini, hangilerinin desteklenmediğini ayırt eder. T7.1.8. Dinledikleri/izledikleriyle ilgili çıkarımlar yapar. Neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, duygu belirten ifadeler, abartma, nesnel ve öznel çıkarımlar vb. üzerinde durulur. T7.1.9. Dinlediklerindeki/izlediklerindeki bilgi ve düşüncelerin tutarlılığını sorgular. T7.1.10. Dinlediği konuşmada öne sürülen düşüncelerin gerekçelerini ve kanıtlarını belirle

Kendi alanım dışında da öğrencilerim Fen Bilimleri dersiyle ilişkilendirerek “F.7.4.5.1. Evsel atıklarda geri dönüştürülebilen ve dönüştürülemeyen maddeleri ayırt eder.” Kazanımı üzerinden kompost hazırladık ve interdisipliner yaklaşım ile doğamız için bir etkinlikte bulunmuş olduk. Bu süreçte okulumuz fen bilimleri öğretmenimizden de destek aldık.


1-Öğrencilerimle WEB 2.0 araçlarını kullanarak kürsel ısınmaya neden olan faktörleri anlatan broşürleri hazırlama çalışmalarımız.
Öğrencilerim hem WEB 2.0 araçlarını kullanmayı öğrenci hem de birlikte keyifli bir vakit geçirdik :)


Our work with my students to prepare brochures describing the factors that cause global warming by using WEB 2.0 tools. My students both use WEB 2.0 tools and we had a pleasant time together :)








Yorumlar