TANER ÖZÇELLİK HATAY/BELEN KICI ORTAOKULU
TANER ÖZÇELLİK
HATAY BELEN KICI ORTAOKULU
DAHA GÜÇLÜ DOĞA SEVGİSİ
PROJE ÇALIŞMALARI
KICI SECONDARY SCHOOL
STRONGER NATURE LOVE
PROJECT STUDIES
Projeye kayıt belgem (My project registration document)
Öğrenci Yaş Aralığı: 12-15
Proje Dili: İngilizce
Proje Süresi: 2 ay
Student age range: 12-15
Project language: English
Project Duration: 2 months
*YUNANİSTAN *İSPANYA
*LİTVANYA *POLONYA
*FRANSA *ÇEK CUMHURİYETİ
2- Doğanın işleyişi hakkında temel bilgi ve anlayış geliştirmek
3- Doğaya karşı olumlu davranışlar geliştirmelerini sağlamak
4- Doğa ile ilgili sorunları belirleme, araştırma ve çözme becerilerini kazanmalarını sağlamak.
5. Çevre sorunlarına duyarlı olmak
2- To develop basic knowledge and understanding of the workings of nature
3- To enable them to develop positive behaviors towards nature
4- To enable them to acquire the skills of identifying, researching and solving problems related to nature.
5. To be sensitive to environmental problems
1. Kendini ve okulunu tanıtacak
2. Ebeveyn izni belgeleri hazırlanacak
3. Öğretmen logosu ve afişi hazırlanacaktır.
4. Öğrenci logosu ve afişi hazırlanacaktır.
5. Doğa ile ilgili çalışmalar yapılacaktır.
6. Doğa temalı belgesel, film vb. izlenilecektir.
7. Ortak çalışma yapılacak
8. Ortak ürün hazırlanacak
1. He will introduce himself and his school
2. Parental leave documents will be prepared
3. Teacher logo and poster will be prepared.
4. Student logo and poster will be prepared.
5. Studies on nature will be carried out
6. Nature-themed documentary, film, etc. will be followed.
7. Joint work will be done
8. A joint product will be prepared
1. İklim değişikliğine neden olan faktörleri gösteren tasarımlar hazırlanacak
2. Ortak çalışma yapılacak
3. Karma takım çalışması yapılacaktır.
4.Proje çıktı ürünleri
5. Proje nihai ürünü hazırlanacak
1. Designs showing the factors causing climate change will be prepared
2. Collaborative work will be done
3. Mixed team work will be done.
4.Project output products
5. Project final product will be prepared
Projedeki öğrencilerimizin veli izin belgeleri (Parent permission documents of our students in the project)
Kendimi Tanıtıyorum (I am introducing myself)
Merhaba ben Taner ÖZÇELLİK. 2015’te Türkçe öğretmeni olarak atandım. 2021’de yüksek lisansımı tamamlayarak mezun oldum. Şu an Kıcı Ortaokulunda müdür yardımcısıyım. Projelere dâhil olarak derslerimizi daha etkin ve verimli işlemek, öğrencilerimize faydalı olabilmek amacındayım. Ortaklarımızla ekip olmak, iş birliği yapmak ve bu süreçte farklı ülkelerdeki öğretmen ve öğrencilerle de iletişim halinde olup farklı kültürleri tanımak hem benim hem de öğrencilerim açısından çok iyi olacaktır. Sorumluluk almanın, karşılık beklemeden çalışmanın; çalışıp güzel ve kaliteli ürünleri ortaya koymanın ve paylaşmanın bizi ileriye götüreceğine inanıyorum.
Hello, I am Taner ÖZÇELLİK. I was appointed as a Turkish teacher in 2015. I completed my master's degree in 2021 and graduated. I am currently the vice principal at Kıcı Secondary School. By being involved in projects, I aim to teach our lessons more effectively and efficiently and to be beneficial to our students. It will be very good for me and my students to team up with our partners, cooperate and get to know different cultures by communicating with teachers and students from different countries in this process. Taking responsibility, working without expecting anything in return; I believe that producing and sharing beautiful and high quality products will take us forward.
Öğretmenlerle ilk tanışmamızı gerçekleştirdik. Birlikte yapacağımız etkinlikler hakkında konuştuk ve görev dağılımı yaptık. Güzel ve eğlenceli bir tanışma oldu. :)
We had our first meeting with the teachers. We talked about the activities we would do together and distributed the tasks. It was a nice and fun meeting. :)
Öğrencilerimle projede birlikteyiz işte benim öğrencilerim :)
We are together in the project with my students HERE ARE MY STUDENTS :)
Dinlerin, dillerin, medeniyetlerin ve farklılıkların birlikte barış içinde yaşadığı HATAY'ın tanıtımı. Kaynakça: Bilal Han ÇAĞATAY https://www.youtube.com/channel/UCVPdq4_kQCaeG0RdQKDc9gQ
Introducing HATAY, where religions, languages, civilizations and differences live together in peace.
References: Bilal Han ÇAĞATAY https://www.youtube.com/channel/UCVPdq4_kQCaeG0RdQKDc9gQ
Okulumuzun Web Sitesi (Our School Website) https://kiciortaokulu.meb.k12.tr/tema/index.php
Okulumuzun web sitesinde yayınlanan projemizden haberler (News from our project published on our school's website) https://kiciortaokulu.meb.k12.tr/icerikler/daha-guclu-doga-sevgisi-projesi_12773271.html
DAHA GÜÇLÜ DOĞA SEVGİSİ PORJESİ ÖĞRETMEN AFİŞİM :)
STRONGER NATURE LOVE PROJECT TEACHER POSTER-Taner ÖZÇELLİK
DAHA GÜÇLÜ DOĞA SEVGİSİ PORJESİ ÖĞRETMEN LOGOM
STRONG NATURE LOVE PROJECT TEACHER LOGO-TANER ÖZÇELLİK
CLICK FOR THE TEST
Click for Preliminary Analysis
CLICK HERE FOR THE STUDENT TEST
Click for Student Test Preliminary Analysis
We started the preparation of a board in our school to raise awareness about our project.
WE HELD TEACHER'S SECOND WEBINAR, IT WAS VERY FUN AND BEAUTIFUL, IT WAS A GOOD INTERVIEW TO COMPLETE OUR DEFICIENCIES :)
BUGÜN ÖĞRENCİLERİMLE DAHA GÜÇLÜ BİR DOĞA SEVGİSİ İÇERİSİNDEYİZ :)
Projemizin panosunu hazırladık hem eğlendik hem de bilgilendik :)
PROJEMİZİN PANOSUNU HAZIRLADIK VE OKULUMUZ WEB SİTESİNDE PAYLAŞTIK :)
WE PREPARED THE BOARD OF OUR PROJECT AND SHARE IT ON OUR SCHOOL WEBSITE :)
Öğrencilerimle birlikte kompost yaptık. Hem eğlendik hem de bilgilendik :)
We made compost with my students. We were both entertained and informed. :)
BUGÜN PROJEMİZ ADINA DOĞA İÇİN YÜRÜYÜŞ YAPTIK, DOĞAMIZI İNCELEDİK VE GÖZLEM YAPTIK. DOĞAMIZI ÇOK SEVİYORUZ ❤️ ❤️
TODAY, WE WALKED FOR NATURE ON BEHALF OF OUR PROJECT, WE EXAMINED AND OBSERVED OUR NATURE. WE LOVE OUR NATURE ❤️ ❤️
Bugün öğrencilerimle
Daha Güçlü Doğa Sevgisi Projesi Kapsamında doğa yürüyüşü yaptık. Ayrıca
projemizin şarkısını da seslendirdik :)
Today, we took a nature walk with my students as
part of the Stronger Love of Nature Project. We also sang the song of our
project :)
Öğrencilerim projedeki ortak öğrenci arkadaşlarıyla tanıştılar :)
My students met with our project partner students.
Daha Güçlü Doğa Sevgisi Projemiz Kapsamında Öğrencilerimle Bilinçli İnternet Kullanımı Panosu Oluşturduk
Öğrencilerimle Güçlenen Doğa Sevgisi Projemiz kapsamında bahçemize çiçekler diktik. Karanfil, eflatun, kalanşo, lavanta, zambak gibi çiçeklerle bahçemiz daha bir güzel oldu :)
We planted flowers in our garden within the scope of our Love for Nature Project Empowered by My Students. Our garden has become more beautiful with flowers such as carnation, lilac, Kalanchoe and lavender.
Öğrencilerim
bugün iklim değişikliğine neden olan faktörleri sunum üzerinden alt sınıf
arkadaşlarına hazırlıklı konuşmalar yaparak aktardılar :) İklim değişikliğine
neden olan faktörler bu faktörlerin sonuçları ve çözüm önerilerini konuştular.
My students
talked about the factors that cause climate change today by making prepared
speeches to their lower classmates through the presentation :) The factors
causing climate change, the results of these factors and solution suggestions.
Projemizi alanım olan Türkçe dersine entegrasyonunu
dört temel dil becerisi okuma, konuşma, dinleme ve yazma üzerinden
gerçekleştirdim.
Kendi alanım dışında da öğrencilerim Fen Bilimleri
dersiyle ilişkilendirerek “F.7.4.5.1. Evsel atıklarda geri dönüştürülebilen ve
dönüştürülemeyen maddeleri ayırt eder.” Kazanımı üzerinden kompost hazırladık
ve interdisipliner yaklaşım ile doğamız için bir etkinlikte bulunmuş olduk. Bu
süreçte okulumuz fen bilimleri öğretmenimizden de destek aldık. Bunu
hazırladığım word belgesine daha detaylı bir şekilde yazıp hazırladım.
I realized the integration of our project into my field, the Turkish course, through four basic language skills of reading, speaking, listening and writing. I wrote this in more detail in the word document I prepared and prepared it.
Apart from my field, my students associated it with
the Science course and said “F.7.4.5.1. Distinguish between recyclable and
non-recyclable materials in household waste. We have prepared compost based on
its earnings and we have done an activity for our nature with an
interdisciplinary approach. In this process, we also received support from our
school science teacher.
GÜÇLENEN
DOĞA SEVGİSİ ETWİNNİNG PROJESİ
MÜFREDATA
ENTEGRASYON
Alanım olan Türkçe dersine entegrasyonu başta yazma becerisi üzerinden öğrencilerimle
proje kapsamında doğa yürüyüşü yapıp doğamızı inceleyip gözlemleyip betimleyici
bir anlatımla yazmalarını isteyerek “yazma stratejilerini uygular” kazanımı ile
gerçekleştirdim. Buna bağlamda T6.3.1.1.
Belirlediği konu etrafında bir taslak oluşturur. T6.3.1.2. Oluşturduğu taslakta
giriş, gelişme ve sonuç bölümlerine yer verir. T6.3.1.3. Paragraflar arasında
uygun geçiş ifadeleri kullanır. T6.3.1.4. Herhangi bir olayı veya etkinliği
oluş sırası içinde yazar. T6.3.1.5. Anlatımı zenginleştirmek için anlatım
yöntemlerinden yararlanır. T6.3.1.6. Ana fikri ve konuyu bir bütünlük içinde
sunmak için metnin bölümlerini birbiriyle ilişkilendirir. T6.3.1.7. Metne uygun
bir başlık belirler gibi kazanımları da edinmelerini sağladım. Ayrıca yine
öğrencilerimle projemiz kapsamında şiir ve mektuplar yazarak T7.3.6. Düş gücünü
kullanarak şiir veya fantastik metin yazar T7.3.10. Metin yazımında özgünlük,
yalınlık, duruluk, açıklık ve akıcılık özelliklerini kullanır T7.3.3. Duygu ve
düşüncelerini ifade ederken uygun bağlama ögelerini kullanır kazanımları da
verilmiş olup proje kapsamında sunumlar hazırlatarak T7.3.2. Herhangi bir işin
yapılması, işlemin gerçekleştirilmesi vb. konularda işlem basamaklarını sırası
ile yazar T7.3.4. Bilgilendirici metinler yazar. T7.3.4.1. Konu başlığını ve
ana fikri belirler. T7.3.4.2. Belirlediği konu ve amaç etrafında bir taslak
metin oluşturur. T7.3.4.3. Hazırladığı taslakta giriş, gelişme ve sonuç
bölümlerine yer verir. T7.3.4.4. Metnin ilk paragrafında amacını açıkça ifade
eder. T7.3.4.5. Yazılı kaynaklar veya çoklu medya kaynaklarından görüşlerini
destekleyecek gerekçeler ve kanıtlar toplar, bunları doğrudan alıntı veya atıf
yaparak kullanır. T7.3.4.6. Görüşlerini destekleyen gerekçe/kanıtlar yanında, karşıt
gerekçe/kanıtları da belirler ve bunlara atıfta bulunur. T7.3.4.7. Gerekçeleri
ve kanıtları/olguları mantıksal bir sıra içinde sunar. T7.3.4.8. Düşünceyi
geliştirme yollarını kullanır. T7.3.4.9.Paragraflar veya metnin bölümleri
arasında ana fikri, görüş veya tezi destekleyecek şekilde bağlantı kurarak
metnin kendi içinde tutarlılığını sağlar. T6.3.4.5. Yazılı kaynaklar veya çoklu
medya kaynaklarından görüşlerini destekleyecek gerekçeler ve kanıtlar toplar,
bunları görüşünü desteklemek için kullanır. T6.3.4.6. Gerekçeleri ve
kanıtları/olguları mantıksal bir sıra içinde sunar gibi kazanımları
edinmelerini sağladım. Ayrıca konuşma
becerisinin gelişmesini T5.1.2. Hazırlıklı konuşma/sunu yapar kazanımı ile
gerçekleştirdim. Bu bakımdan Güçlenen Doğa Sevgisi eTwinning projesi kapsamında öğrencilerimin küresel
ısınmanın etkileri, nedenleri ve sonuçları konusunda sunum ile alt sınıftaki
arkadaşlarına hazırlıklı konuşma yapmaları için görevlendirdim. Topluluk önünde
yapacakları konuşmalar için hazırlık yapması; gerekli metinleri okuyarak veya
çalışarak gelmesi, konuşmasını edindiği bilgiler üzerine kurgulaması, konu ile
ilgili kanıtlara atıflar yapması, prova yapması ve sunmasını sağladım. Böylece
ayrıca T5.1.1.1. Göz teması kurarak işitilebilir bir ses tonuyla konuşur.
T5.1.1.2. Konuşmasında uygun hitap ifadeleri ve nezaket sözcükleri kullanır.
T5.1.1.3. Tonlama ve vurgulara dikkat ederek akıcı ve anlaşılır bir dille
konuşur gibi kazanımları da edinmelerini sağladım.
Türkçemizin diğer dil
becerilerinden okuma beceri
kazanımları T7.2.20. Bağımsız olarak farklı türde metinleri okur ve anlar.
T7.2.21. Yazım ve noktalama işaretlerine dikkat ederek, uygun hızda sesli veya
sessiz okur. T7.2.22. Metni türüne göre dramatize ederek okur. T7.2.23. Dilin
ses, şekil ve söz dizimi kurallarına uyarak okur T7.2.14. Bilgilendirici
metinde sunulan gerekçeleri ve kanıtları değerlendirir. T7.2.15. Şiirin şekil
özelliklerini bilir gibi kazanımları ve dinleme
becerileri kazanımlarından 7.1.6. Dinlediklerindeki/izlediklerindeki ana fikri
ve ana fikri destekleyen düşünceleri belirler. T7.1.7. Konuşmacının tezlerinden
ve görüşlerinden hangilerinin gerekçeler ve kanıtlarla desteklendiğini,
hangilerinin desteklenmediğini ayırt eder. T7.1.8. Dinledikleri/izledikleriyle
ilgili çıkarımlar yapar. Neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma,
benzetme, örneklendirme, duygu belirten ifadeler, abartma, nesnel ve öznel
çıkarımlar vb. üzerinde durulur. T7.1.9. Dinlediklerindeki/izlediklerindeki
bilgi ve düşüncelerin tutarlılığını sorgular. T7.1.10. Dinlediği konuşmada öne
sürülen düşüncelerin gerekçelerini ve kanıtlarını belirle
Kendi alanım dışında da
öğrencilerim Fen Bilimleri dersiyle
ilişkilendirerek “F.7.4.5.1. Evsel atıklarda geri dönüştürülebilen ve
dönüştürülemeyen maddeleri ayırt eder.” Kazanımı üzerinden kompost hazırladık
ve interdisipliner yaklaşım ile doğamız için bir etkinlikte bulunmuş olduk. Bu
süreçte okulumuz fen bilimleri öğretmenimizden de destek aldık.
1-Öğrencilerimle
WEB 2.0 araçlarını kullanarak kürsel ısınmaya neden olan faktörleri anlatan
broşürleri hazırlama çalışmalarımız.
Öğrencilerim hem WEB 2.0 araçlarını kullanmayı
öğrenci hem de birlikte keyifli bir vakit geçirdik :)
Our work with my students to prepare brochures
describing the factors that cause global warming by using WEB 2.0 tools.
My students both use WEB 2.0 tools and we had
a pleasant time together :)
Yorumlar
Yorum Gönder